اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین

باینری همه جا هست.


 سلام عزیزان 

تصاعد

داشتم به این فکر میکردم که رشد تصاعدی و باینری ( جفت بودن ) اساس عالم ماده رو تشکیل داده:

مثلا:

- تکثیر باکتریها بر اساس باینری است و یک باکتری به دو نیم تقسیم میشه .

- درختان اولش یک دانه هستند و بعد شاخه های متعدد از آن تنه اصلی بطور تصاعدی رشد میکنند.

- دانه گندم و اغلب دانه های روئیدنی و گل و .... همه بصورت تصاعدی رشد میکنند.

- شجره نامه ما آدمها و سایر حیوانات، بصورت تصاعدی چند شاخه رشد میکنه .

-تکثیر سلولهای بدن هم مثل باکتریها بر اساس باینری است.

در این باره چیزی به نظرتون رسید برام تو نظراتتون بنویسید.



:: موضوعات مرتبط: دل نوشته و خودمانی، ،
:: برچسب‌ها: باینری, تصاعد, سیستم باینری, ,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : یک شنبه 15 بهمن 1391
زمان : 18:0
كاهش‌ جمعيّت‌ ، ضربه‌اي‌ سهمگين‌ بر پيكر مسلمين‌ 4
| ادامه مطلب...

 

مفاسد عزل‌(ریختن نطفه به بیرون در جماع) و خوردن‌ داروهاي‌ ضدّ حيض‌ و ضدّ حاملگي‌

عزل‌ دو ضرر كلّي‌ براي‌ مرد و زن‌ دارد. البتّه‌ ضرر مزاجي‌ و جسمي‌، غير از ضررهاي‌ روحي‌.
أمّا درباره‌ مرد، موجب‌ كسالت‌ اعصاب‌ مي‌شود؛ و در اثر تكرار به‌ حدّي‌ ميرسد كه‌ درمانش‌ صعب‌ مي‌گردد.
أمّا درباره‌ زن‌، موجب‌ پيدايش‌ مرضي‌ در رحم‌ به‌ نام‌ غدّۀ فيبْرُم‌ و أحياناً
ص 40
سرطان‌ رحم‌ مي‌شود كه‌ در اثر تهيّج‌ رحم‌ براي‌ غذاي‌ آن‌ كه‌ نطفه‌ است‌، و سپس‌ آنرا بدون‌ غذا و گرسنه‌ گذاردن‌ پيدا مي‌شود.
خوردن‌ دارو براي‌ جلوگيري‌ رحم‌ از پذيرش‌ نطفه‌، و آبستن‌ نشدن‌ زنان‌ كه‌ امروزه‌ بصورت‌ قرص‌ متداول‌ و معمول‌ شده‌ است‌ ضررهاي‌ مزاجي‌ شديد دارد، و موجب‌ كسالت‌ اعصاب‌ و در بعض‌ از احيان‌ منجرّ به‌ جنون‌ و ديوانگي‌ است‌. و علاوه‌ موجب‌ كسالت‌ قلب‌ [29] و سرطان‌ رحم‌ و اختلال‌ جريان‌ خون‌، و بهم‌ خوردن‌ سير طبيعي‌ و عمل‌ طبيعي‌ غُدَد و ترشّحات‌ زائده‌، و امراض‌ فراوان‌ ديگري‌ است‌ كه‌ دست‌ بگريبان‌ جوامع‌ فقير بشر شده‌ است‌. خوردن‌ اين‌ داروها به‌ هر صورت‌ و به‌ هر كيفيّتي‌ كه‌ باشد، و با هر فورمولي‌ كه‌ ساخته‌ شود، موجب‌ قطع‌ جريان‌ حيض‌ در اوقات‌ معيّنه‌ و مشخّصه‌ مي‌گردد؛ و موجب‌ عدم‌ قبول‌ رحم‌ نطفه‌ را در خود مي‌شود؛ و عواقب‌ وخيمي‌ را در پي‌ دارد.
و لذا بهداري‌ در زمان‌ طاغوت‌ كه‌ ابداً نظري‌ بحال‌ ضعفاء و مصلحت‌ آنان‌ نداشت‌، براي‌ ترغيب‌ و تحريص‌ مردم‌ به‌ نازائي‌ و عقيم‌ شدن‌ و بچّه‌ نياوردن‌، به‌ مقدار فراوان‌ از اين‌ دارو را در درمانگاههاي‌ عمومي‌ دولتي‌ مجّاناً در اختيار زنان‌ ميگذاشت‌؛ و زنان‌ مسكين‌ هم‌ مراجعه‌ نموده‌، اخذ مي‌نمودند و ميخوردند و به‌ مفاسد و پي‌آمدهاي‌ آن‌ گرفتار مي‌شدند. امّا زنهاي‌ أعيان‌ و پولدار ابداً از اينها مصرف‌ نمي‌نمودند؛ و مَثل‌ «مرگ‌ حقّ است‌ امّا براي‌ همسايه‌» خوب‌ در اينجا مصداق‌ و موضوع‌ روشني‌ پيدا ميكرد.
ص 41
بسياري‌ از زنان‌ مؤمنه‌ هم‌ در وقت‌ زيارت‌ مشاهد مشرّفه‌، و در وقت‌ حجّ بيت‌ الله‌ الحرام‌، براي‌ جلوگيري‌ از عادت‌ ماهيانه‌ و قدرت‌ بر عمل‌ مشروط‌ به‌ طهارت‌ از اين‌ قرص‌ها ميخوردند، كه‌ هم‌ كسالت‌ و مرض‌ جسمي‌، و هم‌ در بعضي‌ از أوقات‌ كسالت‌ رواني‌ پيدا مي‌نمودند. و علاوه‌ چه‌ بسا عادت‌ ماهيانه‌شان‌ خراب‌ و دگرگون‌ مي‌شد؛ و به‌ قول‌ معروف‌ از اينجا مانده‌ و از آنجا رانده‌ مي‌شدند. هم‌ عملشان‌ خراب‌ مي‌شد و هم‌ بهره‌ معنوي‌ و روحي‌ از اين‌ زيارت‌ و مناسك‌ نمي‌بردند.
شارع‌ مقدّس‌ اسلام‌ براي‌ زنان‌ حائض‌ تكليف‌ خاصّي‌ مقرّر كرده‌ است‌ كه‌ با بجا آوردن‌ آن‌ هم‌ حجّشان‌ صحيح‌ است‌ و هم‌ عمره‌شان‌. ديگر در اينصورت‌ چرا در كار او تصرّف‌ كنيم‌؟ تصرّفي‌ كه‌ چه‌ بسا موجب‌ بطلان‌ عمل‌ ميشود و حجّ و عمره‌ صحيح‌ و مطلوب‌ را كه‌ پيغمبر به‌ بعضي‌ از زوجات‌ خود دستور دادند و آنها عمل‌ نمودند، با دست‌ خود و تصرّف‌ خود آلوده‌ و مشتبه‌ سازيم‌؛ و عمل‌ يقيني‌ را بصورت‌ عمل‌ مشكوك‌ انجام‌ دهيم‌؟!
. . . . . . 


:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: كاهش‌ جمعيّت‌ , ضربه‌اي‌ سهمگين‌ بر پيكر مسلمين‌, علامه طهرانی ره, یهود, تلمود, دشمن اسلام, تنظیم خانواده, آبستنی, پیشگیری از حاملگی, قرصهای پیشگیری,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : یک شنبه 15 بهمن 1391
زمان : 16:17
كاهش‌ جمعيّت‌ ، ضربه‌اي‌ سهمگين‌ بر پيكر مسلمين‌ 3
| ادامه مطلب...

 علامه طهرانی ره

عوارض‌ خطير پزشكي‌ در أثر بستن‌ لوله‌ در مردان‌

الف‌ ـ عوارض‌ پزشكي‌ و نقص‌ عضو حاصله‌ از بستن‌ لوله‌ها در مردان‌:

بسياري‌ به‌ غلط‌ براي‌ رسيدن‌ به‌ هدف‌، اينطور به‌ مردم‌ القا كرده‌ و مي‌كنند كه‌ بستن‌ لوله‌ها قابل‌ برگشت‌ بوده‌ و هيچ‌ عارضه‌اي‌ ندارد. ضمن‌ اينكه‌ در اينجا تعدادي‌ از عوارض‌ مهمّ آنرا ذكر مي‌كنيم‌، به‌ خوانندگان‌ عزيز توصيه‌ مي‌كنيم‌ به‌ مراجعي‌ كه‌ در ذيل‌ معرّفي‌ ميشود مراجعه‌ كنند؛ و اين‌ حقّ مردم‌ ماست‌ كه‌ قبل‌ از يك‌ اقدام‌ پزشكي‌، عواقب‌ را به‌ طور كامل‌ بدانند همانطور كه‌ در خارج‌ عمل‌ مي‌شود. اين‌ عوارض‌ به‌ اختصار شرح‌ داده‌ مي‌شود:

1 ـ غير قابل‌ برگشت‌ بودن‌ عقيمي‌.

اوّلين‌ و مهم‌ترين‌ عارضۀ بستن‌ لوله‌هاي‌ مردان‌ آنست‌ كه‌ حدّاقل‌ در نيمي‌ از موارد، عقيمي‌ حاصله‌ دائمي‌ و غير قابل‌ برگشت‌ است‌. پس‌ از وصل‌ كردن‌ لوله‌ها در صورت‌ موفّقيّت‌ فقط‌ حدود 70 درصد بوده‌ و مهمتر آنكه‌ با وجود بازشدن‌ لوله‌ها (در صورت‌ موفّقيّت‌) فقط‌ در 7 4 درصد يعني‌ كمتر از نصف‌ باروري‌ حاصل‌ شده‌است‌. يعني‌ نيمي‌ از مردان‌ براي‌ هميشه‌ دچار عقيمي‌ مي‌شوند. (مجموعه‌ مطالعه‌ سه‌ كشور آلمان‌، اتريش‌ و سوئيس‌ منتشر شده‌ در مجلّه‌ اورولژي‌ امريكا، سال‌ 1990)

علّت‌ اين‌ موضوع‌ آنست‌ كه‌ حتّی‌ اگر لوله‌ها باز شوند، به‌ علل‌ ايمني‌ در زمان‌ بسته‌ بودن‌ لوله‌ها، سلّولهاي‌ باروري‌ بيضه‌ و توليد آنتي‌كور ضدّ آنها خاصيّت‌ باروري‌ را براي‌ هميشه‌ از دست‌ ميدهند.

با توجّه‌ به‌ مطالب‌ بالا در كشورهاي‌ غربي‌ نه‌ تنها به‌ افراد، غير قابل‌ برگشت‌ بودن‌ را ميگويند بلكه‌ از شخص‌ در اين‌ مورد و سائر عوارض‌ امضاء ميگيرند. در حاليكه‌ در كشور ما كه‌ صداقت‌ و اخلاق‌ پزشكي‌ به‌ علّت‌ اسلامي‌ بودن‌ آن‌ بايستي‌ اهمّيّت‌ بيشتري‌ داشته‌ باشد، در سالهاي‌ گذشته‌ اينطور عمل‌ نشده‌ و با افراد بخصوص‌ در روستاها فقط‌ در مورد وصل‌ شدن‌ مجدّد لوله‌ها صحبت‌ شده‌ و هيچ‌ اطّلاعي‌ در مورد غير قابل‌ برگشت‌ بودن‌ در نيمي‌ از موارد و


ص 71

سائر عوارض‌ گفته‌ نشده‌ كه‌ جاي‌ تأسّف‌ دارد. (موارد مستند آنرا اينجانب‌ به‌ مسؤولان‌ جديد وزارت‌ محترم‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشكي‌ معرّفي‌ نموده‌ام‌.)

2 ـ خونريزي‌ و تجمّع‌ لخته‌ در محلّ عمل‌ (هماتوم‌) 2 درصد و حتّی‌ تا 29 درصد در بعضي‌ گزارشها ديده‌ ميشود. (اينجانب‌ خود بيماري‌ را كه‌ توسّط‌ يك‌ جرّاح‌ مجرّب‌ در آمريكا عمل‌ شده‌ بود و دچار هماتوم‌ شده‌ و مدّتها ناراحتي‌ كشيد را شاهد بوده‌ام‌.)

3 ـ عفونت‌ محلّ عمل‌: بالا بودن‌ ميزان‌ عفونت‌ عمل‌ در گزارشهاي‌ خارج‌ از كشور باعث‌ تعجّب‌ پزشكان‌ بوده‌ و بين‌ 12 تا 38 درصد گزارش‌ شده‌ است‌ (به‌ طور متوسّط‌ 4 /3 درصد).

4 ـ در عدّه‌ كمي‌ از بيماران‌ درد بيضه‌ و تورّم‌ مزمن‌ موضع‌ بستن‌ لوله‌ (گرانولوم‌) ايجاد مي‌شود كه‌ باعث‌ اختلال‌ فكر بيمار شده‌ و كارائي‌ شغلي‌ او را كاهش‌ ميدهد.

5 ـ ناتواني‌ جنسي‌: يكي‌ از عوارضي‌ كه‌ بعد از بستن‌ لوله‌ در مردان‌ ديده‌ ميشود ناتواني‌ جنسي‌ است‌ كه‌ بيشتر منشأ روحي‌ دارد و به‌ ندرت‌ منشأ اورموني‌. (اختلال‌ سلّولهاي‌ ليديگ‌ در مقالاتي‌ گزارش‌ و تأييد شده‌است‌.)

علّت‌ اصلي‌ تغيير تصوّر بيمار از بدن‌ خود و عدم‌ قابليّت‌ باروري‌ (Body Image) يعني‌ تغيير تصوّر شخص‌ از خودش‌ است‌. اين‌ نوع‌ ناتواني‌ جنسي‌ گاهي‌ در مقابل‌ درمانهاي‌ رائج‌ مقاوم‌ است‌. گرچه‌ اين‌ عارضه‌ شايع‌ نيست‌ ولي‌ از نظر خانوادگي‌ و حفظ‌ خانواده‌ داراي‌ اهمّيّت‌ خاصّي‌ است‌.

6 ـ عوارض‌ عمومي‌ ديگر پس‌ از بستن‌ لوله‌ها مطرح‌ شده‌ كه‌ گرچه‌ قطعي‌ و ثابت‌ شده‌ نيست‌ ولي‌ در سائر كشورها بخصوص‌ كشورهاي‌ غربي‌ اين‌ مسائل‌ را نوشته‌ و از بيمار امضاء ميگيرند.

يكي‌ اينكه‌ در مقاله‌هائي‌ از كشور انگليس‌ ادّعا شده‌ كه‌ بستن‌ لوله‌ها در


ص 72

مردان‌ شيوع‌ سرطان‌ پروستات‌ را افزايش‌ ميدهد، و ديگري‌ اينكه‌ بعد از بستن‌ لوله‌ها خطر عوارض‌ قلبي‌ عروقي‌ و تصلّب‌ شرائين‌ به‌ دنبال‌ بستن‌ لوله‌ها را نشان‌ ميدهد. گرچه‌ دو موضوع‌ فوق‌ را پزشكان‌ قبول‌ ندارند معهذا به‌ افراد مورد عمل‌، موضوع‌ را بصورت‌ فوق‌ نوشته‌ و امضاء ميگيرند.

حال‌ مي‌بينيم‌ كه‌ در كشورهاي‌ ديگر چقدر با دقّت‌ تمام‌ مسائل‌ را قبل‌ از بستن‌ لوله‌ توضيح‌ ميدهند؛ آيا در كشور ما هم‌ اينطور عمل‌ شده‌؟ متأسّفانه‌ در اكثر موارد جواب‌ منفي‌ است‌ و حتّی‌ غير قابل‌ برگشت‌ بودن‌ قطعي‌ را كه‌ در نيمي‌ از موارد ديده‌ ميشود از بيمار مخفي‌ ميدارند و در محافل‌ فقط‌ باز شدن‌ لوله‌ را ذكر كرده‌، و از گفتن‌ آمار باروري‌ پس‌ از بازشدن‌ لوله‌ها خودداري‌ شده‌ است‌.

اينطور برخورد با مسائل‌ و رسيدن‌ به‌ هدف‌، در شأن‌ كشور اسلامي‌ ما نيست‌.

. . . . . .




:: برچسب‌ها: كاهش‌ جمعيّت‌ , ضربه‌اي‌ سهمگين‌ بر پيكر مسلمين‌, علامه طهرانی ره, یهود, تلمود, دشمن اسلام, تنظیم خانواده, آبستنی, پیشگیری از حاملگی, قرصهای پیشگیری,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : یک شنبه 15 بهمن 1391
زمان : 16:0
كاهش‌ جمعيّت‌ ، ضربه‌اي‌ سهمگين‌ بر پيكر مسلمين‌ 2
| ادامه مطلب...

 ترس‌ از فقر نه‌ تنها مذموم‌ است‌، بلكه‌ بايد با آن‌ مبارزه‌ نمود و به‌ نكاح‌ دست‌ برد ؛ طبق‌ آِیه‌ قرآن‌ مَثْنَی‌ٰ و ثُلَـٰثَ و رُبَـٰعَ. زيرا خود وجود زن‌ و نكاح‌ آن‌ موجب‌ خير و بركت‌ و رحمت‌ مي‌باشد. با نكاح‌ بيشتر، رحمت‌ افزونتر ؛ و با فرزندان‌ بيشتر، سرمآِیه‌ وجودي‌ و بركت‌ بيشتر خواهد شد. بسياري‌ از مسلمانان‌ فقير بوده‌اند، ازدواج‌ موجب‌ غناي‌ ايشان‌ گرديد. اين‌ آيه‌ را ملاحظه‌ كنيد كه‌ چگونه‌ پروردگار به‌ آنان‌ از فضل‌ خود وعدۀ توسعه‌ مي‌دهد:

وَأَنكِحُوا الأيَـٰمَیٰ مِنكُمْ وَ الصَّـٰلِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَ إِمَآئكُمْ إِن‌ يَكُونُوا فُقَرَآءَ يُغْنِهِمُ اللَهُ مِن‌ فَضْلِهِ وَ اللَهُ وَ'سِعٌ عَلِيمٌ . [154]

«وبه‌ نكاح‌ در آوريد افراد بی‌زن‌ و بي‌شوهر (مجرّد) را كه‌ از خودتان‌ هستند، و صالحان‌ از غلامان‌ و كنيزانتان‌ را ! اگر ايشان‌ فقير باشند، خداوند از فضل‌ خود آنانرا بی‌نياز مي‌گرداند ؛ و خداوند واسع‌ و عليم‌ مي‌باشد.»

در تفسير «بيضاوي‌» آمده‌ است‌: «خطاب‌ براي‌ اولياء و بزرگان‌ است‌، و در آن‌ دليل‌ بر وجوب‌ تزويج‌ مملوكه‌ و مملوك‌ است‌ اگر طالب‌ آن‌ باشند. و


ص 338

أيامَی‌ مقلوب‌ أيائم‌ است‌ مثل‌ يَتَامي‌، و جمع‌ آن‌ أيِّم‌ مي‌باشد، و آن‌ به‌ معني‌ فرد عزَب‌ است‌ خواه‌ مذكّر باشد خواه‌ مؤنّث‌، خواه‌ بكر باشد خواه‌ ثيّب‌. و اختصاص‌ صالحان‌ بجهت‌ آن‌ مي‌باشد كه‌ حفظ‌ دينشان‌ و اهتمام‌ به‌ شأنشان‌ داراي‌ اهمّيّت‌ بيشتري‌ است‌ و گفته‌ شده‌است‌: مراد، صالحان‌ در نكاح‌ هستند و قَيّام‌ بحقوق‌ نكاح‌.» . . . . . .

. . .. . . . 



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: كاهش‌ جمعيّت‌ , ضربه‌اي‌ سهمگين‌ بر پيكر مسلمين‌, علامه طهرانی ره, یهود, تلمود, دشمن اسلام, تنظیم خانواده, آبستنی, پیشگیری از حاملگی, قرصهای پیشگیری,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : یک شنبه 15 بهمن 1391
زمان : 15:50
كاهش‌ جمعيّت‌ ، ضربه‌اي‌ سهمگين‌ بر پيكر مسلمين‌ 1
| ادامه مطلب...

 

عنوان کتابیست از مرحوم علامه طهرانی اعلی الله نفسه الزّکیّة

با مطالبی به مضمونهای زیر :



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، دل نوشته و خودمانی، ،
:: برچسب‌ها: كاهش‌ جمعيّت‌ , ضربه‌اي‌ سهمگين‌ بر پيكر مسلمين‌, علامه طهرانی ره, یهود, تلمود, دشمن اسلام, تنظیم خانواده, آبستنی, پیشگیری از حاملگی, قرصهای پیشگیری,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : یک شنبه 15 بهمن 1391
زمان : 15:0
زندگینامه حضرت مهدي صاحب الزمان ( ع )
| ادامه مطلب...

زندگینامه حضرت مهدي صاحب الزمان ( ع )

 

 ولادت 

ولادت حضرت مهدي صاحب الزمان ( ع ) در شب جمعه ، نيمه شعبان سال 255يا 256هجري بود پس از اينكه دو قرن و اندي از هجرت پيامبر ( ص ) گذشت ، و امامت به امام دهم حضرت هادي ( ع ) و امام يازدهم حضرت عسكري ( ع ) رسيد ، كم كم در بين فرمانروايان و دستگاه حكومت جبار ، نگراني هايي پديد آمد . علت آن اخبار و احاديثي بود كه در آنها نقل شده بود : از امام حسن عسكري ( ع ) فرزندي  تولد خواهد يافت كه تخت و كاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد كرد و عدل و داد را جانشين ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود . در احاديثي كه بخصوص از پيغمبر ( ص ) رسيده بود ، اين مطلب زياد گفته شده و به گوش زمامداران رسيده بود   در اين زمان يعني هنگام تولد حضرت مهدي ( ع ) ، معتصم عباسي  ، هشتمين خليفه عباسي   ، كه حكومتش از سال 218هجري آغاز شد ، سامرا ، شهر نوساخته را مركز حكومت عباسي   قرار داد اين انديشه - كه ظهور مصلحي پايه هاي حكومت ستمكاران را متزلزل مي نمايد و بايد از تولد نوزادان جلوگيري كرد ، و حتي مادران بيگناه را كشت ، و يا قابله هايي را پنهاني به خانه ها فرستاد تا از زنان باردار خبر دهند - در تاريخ نظايري دارد . در زمان حضرت ابراهيم ( ع ) نمرود چنين كرد . در زمان حضرت موسي ( ع ) فرعون نيز به همين روش عمل نمود . ولي خدا نخواست . همواره ستمگران مي خواهند مشعل حق را خاموش كنند ، غافل از آنكه ، خداوند نور خود را تمام و كامل مي كند ، اگر چه كافران و ستمگران نخواهند در مورد نوزاد مبارك قدم حضرت امام حسن عسكری ع . . . . . 

. . . . . . .



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: دانلود مذهبی, اسلام, امام زمان عج, ائمه اطهار, جاوا, کتاب موبایل, مسلمان, مسلمانان, توبه, زندگینامه امام زمان عج,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : یک شنبه 15 بهمن 1391
زمان : 1:20
تو که راست میگی . . . . !!
| ادامه مطلب...

سلام بینیم وضعیت صداقت با خودمون چطوریه؟!

توجه کردید که آدم سر خودش نمیتونه کلاه بذاره ولی بزرگترین کلاهها رو سر خودش میذاره 

یعنی با این که متوجه هست مسائل اونطوریکه این میگه یا عمل میکنه نیست ولی با این حال اعتراف 

نمیکنه و همیشه لجاجتش به قوت خودش باقیه و عناد و تعصبش سر جاشه.

مثلا:

- متخصص ریه ای رو در نظر بگیرید که سیگار میکشه! خنده داره نه؟

- پزشک تغذیه ای که خودش عادت به مصرف الکل و شرب خمر داره!

- افسر راهنمایی و رانندگی ای که پاش بیفته چراغ قرمز که سهله رد کنه میدانم برعکس دور میزنه!

- دانشجویی که میدونه بعضی از کارهاش . . . . .
. . . . 


:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، دل نوشته و خودمانی، ،
:: برچسب‌ها: صداقت با خود, توبه, عمل به علم, علم, عمل, عمل به دانسته, عکسهای جدید نیوشا ضیغمی, بهنوش بختیاری, حق خدا بر خلق, سلنا گمز, جنیفر لوپز, مدونا, آنتونیو باندراس, براد پیت,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : شنبه 14 بهمن 1391
زمان : 21:42
ادامه پستِ فقيه‌ معصوم‌ نيست‌ و رأيش‌ ابدي‌ نيست‌.
| ادامه مطلب...

 ادامه پستِ فقيه‌ معصوم‌ نيست‌ و رأيش‌ ابدي‌ نيست‌.

. . . . . . . .ما بسياري‌ از الفاظي‌ داريم‌ كه‌ در اصطلاح‌ از معني‌ لغوي‌ عدول‌كرده‌ واستعمالش‌ در غير معني‌ اصطلاحي‌، مُحَرَّم‌ است‌ همچون‌ لفظ‌ «أميرالمومنين‌» كه‌ از جهت‌ لغت‌ مي‌توان‌ به‌ هر كس‌ كه‌ بر مومنين‌ امارت‌ داشته‌ باشد اميرالمومنين‌ گفت‌، اما اصطلاحاً (اصطلاحي‌ كه‌ بنياد گذارنده‌اش‌ خود رسول‌ الله‌ است‌) به‌ هيچ‌ يك‌ از أئمّۀ طاهرين‌ حتَّي‌ بر حضرت‌ بقيّة‌ الله‌ تعالي‌ في‌ الارضين‌ استعمال‌ اين‌ كلمه‌ حرام‌ است‌. و فقط‌ از ألقاب‌ خاصّۀ «علي‌ بن‌ أبيطالب‌» است‌ عليه‌ أفضل‌ الصلوة‌ و السّلام‌. و همچون‌ لفظ‌ بَقيَّةُ اللهِ، و المَهْدِيّ، و صاحب‌ الزَّمان‌ كه‌ لغةً استعمالشان‌ براي‌ أفراد متّصف‌ به‌ اين‌ أوصاف‌ بلامانع‌ است‌ اما در اصطلاح‌ اماميّه‌ و شيعه‌اي‌ كه‌ مذهبش‌ را از إمامان‌ أخذ كرده‌ است‌ جايز نيست‌.

در مجلّدات‌ «امام‌ شناسي‌» بالاخصّ در مجلّد اوّل‌ مقداري‌ و در مجلد چهاردهم‌ به‌ طور تفصيل‌ در اين‌ موضوع‌ بحث‌ شده‌ است‌.

ما خداي‌ ناكرده‌ نبايد حقايق‌ را فداي‌ أهواء و آراء شخصيّه‌ بنمائيم‌ و گرنه‌ مفت‌ باخته‌ايم‌ . . . . . .

. . . . . .



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: قول فقیه ابدی نیست, امام, فقط به امام معصوم امام میگیم, خمینی ره, بنیادگذار انقلاب و جمهوری اسلامی ایران آیت الله خمینی ره, دهه فجر, انقلاب اسلامی, ایران, آیت الله خامنه ای مد ظلّه, ,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : شنبه 14 بهمن 1391
زمان : 2:9
در عرف‌ شيعه‌ به‌ غيرمعصوم‌، امام‌ نمي‌گويند. 1
| ادامه مطلب...

به نظر علامه حاج سیّد محمد حسین حسینی طهرانی رضوان الله تعالی علیه توجّه فرمائید، مسئله مهم و دقیقی است:  

در عرف‌ شيعه‌ به‌ غيرمعصوم‌، امام‌ نمي‌گويند

باري‌ لفظ‌ امام‌ و اماميّه‌ در عرف‌ شيعه‌ خصوص‌ معني‌ معهود و معروف‌ است‌، نه‌ مطلق‌ معني‌ پيشوا و رئيس‌ و گرنه‌ إطلاق‌ اماميّه‌ بر شيعۀ دوازده‌ امامي‌ معني‌ نداشت‌. هر گروهي‌ كه‌ از مقتداي‌ خويشتن‌ پيروي‌ مي‌كند لازم‌ و حتم‌ است‌ كه‌ به‌ آنها اماميّه‌ گويند مانند حَنْبَلي‌ها و حَنَفي‌ها و وهَّابيها. زيرا آنها نيز داراي‌ امام‌ و پيشوا هستند. و چون‌ مقتدايشان‌ أبوحنيفه‌، يا احمد بن‌ حَنْبل‌، يَا محمّد بن‌ عبدالوهاب‌ مي‌باشد بايد به‌ ايشان‌ هم‌ اماميّه‌ گويند وإطلاق‌ اين‌ لفظ‌ بر آنان‌ درست‌ بوده‌ باشد، در حالي‌ كه‌ چنين‌ نيست‌.

اطلاق‌ اماميّه‌ به‌ خصوص‌ قائلين‌ به‌ ولايت‌ و امارت‌ دوازده‌ نفر امام‌ معصوم‌ مي‌باشد 

. . . . . 



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: امام, فقط به امام معصوم امام میگیم, خمینی ره, بنیادگذار انقلاب و جمهوری اسلامی ایران آیت الله خمینی ره, دهه فجر, انقلاب اسلامی, ایران, آیت الله خامنه ای مد ظلّه, ,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : شنبه 14 بهمن 1391
زمان : 1:57
فقيه‌ معصوم‌ نيست‌ و رأيش‌ ابدي‌ نيست‌
| ادامه مطلب...

 از کتاب گرانقدر امام شناسی ج18 به قلم:علامه فقید، نادره دوران و فرید عصر آیت الله العظمی عارفا بالله و بامرالله شیخ الطائفتین حاج سیّد محمّد حسین حسینی طهرانی افاضنا الله من برکات تربته.

فقيه‌ معصوم‌ نيست‌ و رأيش‌ ابدي‌ نيست‌

در منطق‌ شيعه‌، همۀ فقهاي‌ عِظام‌ و مجتهدين‌ فِخام‌ جائز الخطا هستند. هر كس


ص 220

باشد خواه‌ سيّد مرتضي‌ و شيخ‌ مفيد، خواه‌ شيخ‌ طوسي‌ و علاّمۀ حلّي‌، خواه‌ سيّدبن‌ طاووس‌ و سيّد بحر العلوم‌.

و چون‌ جائز الخطا مي‌باشند، حجيّت‌ كلامشان‌ انحصار به‌ زمان‌ حياتشان‌ دارد. مجتهد گرچه‌ به‌ اقرار جميع‌ حاضران‌ و غائبان‌ برفراز قلّۀ علم‌ و تحقيق‌ و حكمت‌ نشسته‌ باشد، به‌ مجرّد موت‌ گفتارش‌ از حجيّت‌ ساقط‌ مي‌شود، و تقليد مردم‌ از وي‌ قطع‌ مي‌گردد. چرا چون‌ جائزالخطا مي‌باشد. شايد اين‌ كلامش‌ خطا باشد وليكن‌ همين‌ كلمۀ خطا در زمان‌ حياتش‌ براي‌ مردم‌ حجّت‌ است‌ چون‌ امام‌ معصوم‌ وي‌ را در زمان‌ حيات‌ حجّت‌ قرار داده‌ است‌. ولي‌ به‌ مجرّد مرگ‌ ديگر نيابتي‌ از جانب‌ امام‌ ندارد، گفتارش‌ هم‌ به‌ دنبال‌ حياتش‌ از بين‌ مي‌رود.

 

اما امام‌ معصوم‌ چنين‌ نيست‌. وي‌ كلامش‌ عين‌ حقّ است‌، متن‌ واقع‌ است‌. لهذا با مرگش‌، كلامش‌ زنده‌ است‌ و حجيّت‌ دارد، مانند آيات‌ قرآن‌ كه‌ به‌ جهت‌ عصمت‌ هميشه‌ زنده‌اند.

گفتار پيغمبر و امام‌ چه‌ زنده‌ باشند و چه‌ بميرند، زنده‌ است‌ و حجّت‌ است‌. كلام‌ امام‌ زمان‌ چه‌ حاضر باشد يا غائب‌، زنده‌ است‌ و حجّت‌ است‌.

امّا گفتار و رأي‌ و امر و فتواي‌ آية‌ الله‌ خميني‌ قدس سره اين‌ طور نيست‌. . . . . 

. . . . . 

 



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: قول فقیه ابدی نیست, امام, فقط به امام معصوم امام میگیم, خمینی ره, بنیادگذار انقلاب و جمهوری اسلامی ایران آیت الله خمینی ره, دهه فجر, انقلاب اسلامی, ایران, آیت الله خامنه ای مد ظلّه, ,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : شنبه 14 بهمن 1391
زمان : 1:57
در عرف‌ شيعه‌ به‌ غيرمعصوم‌، امام‌ نمي‌گويند. 2
| ادامه مطلب...

 ادامه پست قبلی:

از کتاب گرانقدر امام شناسی ج18 ص215 تا 220 نوشته علامه فقید، نادره دوران و فرید عصر آیت الله العظمی عارفا بالله و بامرالله شیخ الطائفتین حاج سیّد محمّد حسین حسینی طهرانی افاضنا الله من برکات تربته.

 

 

نيرنگ‌ مصريان‌ در دادن‌ لقب‌ امام‌ به‌ كاشف‌ الغطاء

 

. . . . .  ورود او را به‌ مصر با كوشش‌ هرچه‌ تمامتر در رسانه‌ها و راديوها و روزنامه‌ها و مجلاّت‌ به‌ نام‌ «امام‌ كاشِف‌ الغِطاء» به‌ گوش‌ اهل‌ مصر و ساير كشورها و جهانيان‌ رسانيدند و از او نهايت‌ تجليل‌ و تكريم‌ را به‌ عمل‌ آوردند.

وي‌ هم‌ غافل‌ از اين‌ نيرنگ‌ كه‌ مقصود علماي‌ مصري‌، عنوان‌ امام‌ به‌ معني‌ مطلق‌ پيشوا نيست‌ كه‌ خودشان‌ غالباً در برابر اكابرشان‌ به‌ كار مي‌برند، بلكه‌ مي‌خواهند عنوان‌ اماميّه‌ و امامت‌ را در ايشان‌ بشكنند و خرد نمايند. سال‌ بعد - يا دفعۀ بعد- كه‌ آن‌ سمينار در مصر تشكيل‌ يافت‌، مصريان‌ يكي‌ از عالم‌ نمايان‌ نجف‌ اشرف‌ را كه‌ به‌ ارتباط‌ با دستگاه‌ كم‌ و بيش‌ مشهور و مردي‌ اهل‌ دنيا بود و از دروغ‌ گفتن‌ هم‌ دريغ‌ نداشت‌ ولي‌ داراي‌ اطّلاعات‌ نسبةً خوب‌، و اهل‌ محاوره‌ و خوش‌ زبان‌ و از عجم‌ بود، به‌ عنوان‌ عالم‌ شيعه‌ دعوت‌ كردند. او هم‌ به‌ سمت‌ مصر عزيمت‌ كرد و باز هم‌ در اين‌ بار به‌ مانند كاشِف‌ الغِطاء او را به‌ «امام‌» ملقّب‌ نمودند و در تجليل‌ و تكريم‌ او با لفظ‌ امام‌ دريغ‌ ننمودند تا مجالس‌ و محافلشان‌ خاتمه‌ يافت‌.

و به‌ همه‌ نشان‌ دادند كه‌: اين‌ مرد كه‌ بهرۀ عالي‌ از علم‌ و عمل‌ و تقوي‌ ندارد امام‌ شيعه‌ است‌. بنابراين‌ امامان‌ شيعه‌ كه‌ در تواريخ‌ ذكرشان‌ آمده‌ است‌، و جميع‌ شيعيان‌ به‌ عنوان‌ مقتداي‌ معصوم‌ از آنها تبعيّت‌ مي‌نمايند از كجا كه‌ مثل‌ اين‌ امامان‌ نباشند؟! غاية‌ الامر بواسطۀ بُعْدِ تاريخ‌، صبغۀ طهارت‌ و نزاهت‌ و عصمت‌ به‌ خود گرفته‌اند. و به‌ عبارت‌ عامي‌: آب‌ نديده‌اند ولي‌ شناگر قابلي‌ بوده‌اند. . . . 

. . . . .

 



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: امام, فقط به امام معصوم امام میگیم, خمینی ره, بنیادگذار انقلاب و جمهوری اسلامی ایران آیت الله خمینی ره, دهه فجر, انقلاب اسلامی, ایران, آیت الله خامنه ای مد ظلّه, ,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : شنبه 14 بهمن 1391
زمان : 1:45
صیغه یا بهشت پنهان
| ادامه مطلب...

  صیغه یا بهشت پنهان

 امام صادق(عليه السلام)فرمودند: «اگر 

با اين عمل (ازدواج موقت) قصد قربت كند و ... كلمه اي با آن زن صحبت نمي نمايد، مگر 

آنكه خداوند به عدد هر كلمه حسنه اي براي او قرار مي دهد و دستي به طرف زن دراز نمي¬نمايد مگر 

اينكه خداوند براي او حسنه اي قرار مي دهد و وقتي به او نزديك شود، خداوند گناهي از او مي آمرزد، و

وقتي غسل مي كند، خداوند به عدد هر مويي از بدن او كه آب بر آن جريان پيدا مي كند، از او گناه مي 

بخشد. (با تعجب) پرسيد: به عدد هرمو؟ حضرت فرمودند: (آري) به عدد هر مو (خداوند گناهي از او ميبخشد).»

 اميرالمومنين علي(عليه السلام)كه فرمودند: «اگر عمر از ازدواج موقت جلوگيري نمي كرد، 

به¬جز شخص شقي و بد ¬سرشت كسي زنا نمي¬كرد.»  روزي عمر بالاي منبر رفت و گفت: 

به درستي كه خدا ورسولش براي شما دو نوع متعه را حلال كرده اند؛ متعه حج و متعه زنان، ولي من آن دو را بر شما حرام مي كنم وكسي كه مرتكب شود، او را سنگسار مي نمايم؛ پس ما شهادت عمر را بر حلال بودن متعه قبول مي كنيم؛ ليكن حرام كردنش را خير. به گواهي تاريخ و به اتفاق همه علماي شيعه و سني، اولين كسي كه متعه و ازدواج موقت را منع كرد و به خلاف خدا و پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله) در اين مورد دستور داد؛ حتي براي مرتكب شونده حد قرار داد عمر بن الخطاب بود.

. . . . . .



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: صیغه, متعه, عقد موقت, اهل سنت و متعه, ازدواج موقت, صیغه موقت, ازدواج غیر دائم, استمتاع, اسلام, شیعه, قرآن و عقد موقت, صیغه و روایات,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : جمعه 13 بهمن 1391
زمان : 23:2
حیوانات از این کارها نمیکنن، ما چرا بکنیم؟


 

 

 

 سلام دوستان منطقی من

 

من خروسی رو ندیدم که شاهپرهای دمش رو بکنه و خودشو شبیه مرغها بکنه 

من طاووس نری رو ندیدم که پرهای رنگارنگ و قشنگ خودش رو بکنه و یا سفیدشون بکنه و هیچوقت دمش رو باز نکنه تا شبیه طاووسهای ماده بشه.

من ندیدم گنجشک نر زیر نوکشو که سیاهه به رنگ جاهای دیگه بدنش دربیاره و بگه این به بهداشت کمک میکنه!!

مثال کافیه 

ولی خیلی از مردها رو می بینم که ریشهاشونو به هزار بهانه بنی اسرائیلی میتراشن و خودشونو شبیه زنان میکنن .

تشبه مردان به زنان و بالعکس در اسلام حرام است و در حکم عوض کردن فطرت الهی است و مورد خشم خدایی که همه هستی ما از اوست و خوشنودی شیطانی که دشمن آشکار ماست میباشد.

ویه توضیح در باره احکام و شرع و عقل بدم:

نمیتوان تمام دلایل عقلیِ تشریع حکمی را از سوی شارع مقدس پیدا کرد و سپس گفت پس اگر مثلا ریش پورفوسوری باعث تشبه به زن نباشد مشکلی ندارد و مجاز است!

شما با عقلتان نمیتوانید تعداد رکعات نمازها را استنتاج کنید.

ولی بیشتر یا کمتر از رکعاتی که دستور رسیده نمیخونید. چون میدونید باعث بطلان نماز است.

در مورد  ریش و حجاب و .... نیز باید بهمین منوال تبعیت کرد نه اینکه مث یهودی ها( که بخشی از آیات و احکام را که منطبق با امیالشان بود قبول میکردند و بقیه را که با افکار و امیال باطلشان جور نبود تحریف میکردند و قبول نمیکردند و زیر بار نمرفتند.) باشیم.

ولی این مطلب به معنی تعطیل کردن عقل در دین نیست، بلکه تا جایی که ممکن است باید دینمان را با دلیل و برهان و عقل و منطق بشناسیم و اسلام رو با عقلمان و نه کور کورانه و فقط بخاطر اسلام داشتن پدر و مادرمان بشناسیم و قبول کنیم ولی در جایی که با عقل راه بجایی نمیبریم ( مثل بحث معاد جسمانی که ابو علی سینا دلیل عقلی برایش پیدا نمیکرد ولی میگفت چون قرآن گفته من اعتقاد به آن دارم.) تسلیم محض احکام باشیم.

و قضیه دفع خطر احتمالی را از نظر دور نداریم ( اگر دیوانه ای به شما بگه از این کوچه نرو سگ هار توشه شما نمیرید پیش خودتون میگید درسته دیوونه است ولی اومدیم و راست گفت اگه از این کوچه نرم به صلاحمه .)

و در آخر اینکه : این دنیا نهایتا 70-80-170 ساله ولی سرای آخرت ابدیته هیچ آدم عاقلی ابدیتش رو برای 170 سال یا 200 سال خراب نمیکنه .

خیر پیش.

حتما نظر بدید



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، دل نوشته و خودمانی، ،
:: برچسب‌ها: عقل در دین, ریش تراشی, محاسن, حکم ریش در اسلام, ریش, عاقل, عناد, تعصب, فقه, فقیه, حکم ریش, تراشیدن,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : جمعه 13 بهمن 1391
زمان : 19:8
قوّامون یا قوّادون؟؟؟!!! کدومش؟


 به نظر شما خانمهای بدحجابی که تو خیابونها با لباسهای چسبان و رنگ البسه ای که از دور هوار میزنه منو نگاه کن، به من توجه کن،منو ببین، منم هستم . . . . .
مال کین؟

همه مگه زن و دختر همان مردمی که تو همون شهر زندگی میکنن نیستن؟

چه اتفاقی برای غیرت و شرف و عزت این مردم اومده که زن و دخترهاشون این ریختی میان بیرون؟

بعد شم اگه جوانی که در اثر عدم ازدواج امیالش منتظر یه تلنگره خانومه رو یه بلا و تجاوزی سرش بیاره پدرش رو در میارن.

مردی که بی غیرت باشه و بی تفاوت باشه نسبت به طرز پوشش و گفتار و رفتار و ارتباطات نوامیسش ، بوی بهشت رو نخواهد شنید( بوی بهشت از  500 سال راه بمشام میرسد.)

اختیار زنان و دختران دست شوهران و پدرانشان است.

الرجال قوامون علی النساء بما فضل الله بعضهم علی بعض و بما انفقوا من اموالهم.آیه 34سوره نساء


:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، دل نوشته و خودمانی، ،
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : جمعه 13 بهمن 1391
زمان : 19:3
علائم آخر الزمان
| ادامه مطلب...

 سلام 

ظهور امام زمان عج و نزدیکتر شدن آن علایمی دارد که به بعضیهاش اشاره میشه .

 

روایت اول:

حذیفه گوید دیدم رسول خداپرده کعبه را گرفته و به شدت گریه می کند.عرض کردم یارسول الله !چه چیزی شما را به گریه دراورده .عرض کرد،ای حذیفه دنیا از بین رفته یا مثل تو اینکه تو در دنیا نبودی.عرض کردم یا رسول الله پدر ومادرم به فدایت آیا علائمی است که دال بر وقوع چنین وضعی در دنیا باشد؟ فرمودند :اری ای حذیفه !مطالبی را که می گویم به قلبت بسپار و با چشمت ببین وبا انگشتت بشمار :(انگاه جضرت علائم آخرالزمان را بیان می کند)

وقتی که امت من نماز را ضایع می کنند ،

از شهوت پیروی می کنند،

خیانت در میان آنها زیاد می شود،

وامانت وامانت داری کم می شود،

ومشروبات الکلی بنوشند،

وامنیت از راههای زمینی و هوایی برداشته شود،

و مردم همدیگر را سب و لعن کنند ،

وخانواده ها در دامن فساد سقوط کنند (مانند بی حجابی،رقاصی،قمار و...)،

افراد جامعه نسبت به هم بدبین شوند ،

. . . . . . . 

 



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: علائم آخرالزمان, امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف, انتظار, موعود, آخرالزمان, ظهور,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : جمعه 13 بهمن 1391
زمان : 16:15


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.