اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین

طاعات و عبادات قبول


سلام

طاعات و عباداتتون مقبول درگاه احدیت

پیشاپیش عید فطر همه دوستان مبارک باد



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: عید, فطر,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : دو شنبه 22 تير 1394
زمان : 18:48
خواص سنگها در روایات


عقيق
معدن اصلي آن در صنعاي يمن است و البته در بصره و مغرب و هندوستان نيز موجود است اما نوع يمني آن از همه بهتر و مورد تاکيد است. اين عقيق در رنگهاي مختلف يافت مي گردد. در روايات متعدد خواصي براي عقيق ذکر شده منجمله نرسيدن غم و مصيبت به حامل آن، دوري از آتش عذاب،حرز و نگهبان در مسافرت ها، نگهداشتن از مردن بد و باعث ميمنت و مبارکي بودن تا حدي که روايت است دستي که در آن عقيق باشد اگر به دعا بردارند رد نشود. اصيل بودن عقيق و استفاده آن در جاهايي که حتما انرژي منفي در آنجا موجود است مانند محل هاي سکونت و کار جمعي که افراد متعدد با نيروهاي مثبت و منفي در آنجا وجود دارند مثل آپارتمانها،کارخانه ها و... توصيه مي گردد.
 
نگين عقيق
الف) ايمني دهنده در سفرها بوده و آدمي را از بدي ها حفظ مي كند.

ب) با خير و نيكي روبه رو مي كند.

ج) غم و غصه را رفع مي كند.

ه) فقر را از بين مي برد و باعث گشايش رزق مي شود.

و) كارها را به نيكي و خوبي تمام مي كند.

ز) موجب اجابت دعا و برآورده شدن هر حاجتي مي شود.

ح) موجب بركت و باعث ايمني از بلا مي شود.

ط) ايمني از پادشاه ظالم.

ي) همراه داشتن آن به هنگام نماز معادل هزار ركعت است.
 
حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) فرمودند: (يا علي) همانا عقيق اولين كوهي است كه به ربوبيت خداي متعال و نبوت من و وصي بودن تو و امامت فرزندانت و اختصاص داشتن بهشت به پيروان تو و اختصاص آتش به دشمنان تو شهادت داده است.

 فيروزه
 فیروزه نوعي سنگ است که در عربي به نام ظفر معروف است. معدن آن در خراسان است در بازار فعلي فيروزه در دو نوع نيشابوري و دامغاني موجود است که نوع نيشابوري آن بهتر است. از خواص فيروزه آن است که ديدن آن براي روشنايي چشم مفيد است.

 حضرت امام صادق(ع) مي فرمايد فقير نمي شود دستي که انگشتر فيروزه در آن باشد و نيز رسول خدا مي فرمايد خداوند دستي که در آن انگشتر فيروزه باشد را محروم بر نمي گرداند.
 
الف) باعث بي نيازي و دوري فقر مي گردد.

ب) جهت ايجاد فرزند مؤثر است.

ج) در استجابت دعا مؤثر است.

د) عامل فتح و پيروزي است.

هـ) دور گرداننده دردها از ديدگان است.

و) موجب گشايش سينه مي گردد.

ز) قوت دل را زياد مي كند.

ح) باعث برآورده شدن حاجات مي شود.

 يكي از خادمان امام هادي (عليه السلام) از آن حضرت جهت زيارت علي بن موسي الرضا اجازه سفر به سرزمين طوس گرفت. حضرت به او فرمودند: انگشتري با نگين عقيق زرد به همراه داشته باش كه بر روي آن حك شده باشد «ماشاءالله لاقوه الا بالله استغفرالله» و بر آن سوي نگين «محمد و علي» حك كن.
 
خادم مي گويد: از نزد امام بيرون شدم و انگشتري را طبق دستور امام تهيه كردم و مجدداً براي خداحافظي به حضور امام رفتم. فرمودند: انگشتري ديگر با نگين فيروزه بايد همراهت نمايي كه در بين طوس و نيشابور شيري با تو روبه رو مي شود و قافله را از راه رفتن باز مي دارد، به سوي آن شير رفته و انگشتر را نشانش مي دهي، به او بگو مولاي من مي گويد از راه كنار برو. بعد اضافه كرد، بايد نقش روي انگشتر الملك لله و سمت ديگر آن «الملك لله الواحد القهار» باشد كه انگشتر حضرت علي (عليه السلام) اين نقش را داشته است. كه آن سپري در برابر درندگان و عامل پيروزي در جنگهاست.


 ياقوت
سنگ ياقوت افضل انگشتر هاي ديگر است و قرآن کريم در سوره الرحمن بدان اشاره کرده است.

الف) باعث از بين رفتن فقر مي شود.

ب) دارنده آن نجابت و بزرگي مي يابد.

ج) پريشاني را زايل مي كند.
 
رسول خدا (صلي الله عليه و آله) خطاب به امام حسين (عليه السلام) فرمودند:

فرزندم، انگشتر ياقوت و عقيق به دست كن كه فرخنده و مبارك است و هرگاه كسي به آنها نگاه كند نور صورتش زياد مي شود و يك ركعت نماز با آن دو، برابر با هفتاد ركعت نماز بدون آنهاست...
 
ياقوت نشانه شرافت مومن است و بهتر است بر آن ذکر (لااله الا الله الملک الحق المبين) حک شود. کسي که آن را بدست کند در چشم مردم باشکوه و جلا و هيبت جلوه مي کند و از اين جهت به اشخاصي که داراي مقام و موقعيت اجتماعي، سياسي و... هستند توصيه مي گردد که در موقع شرکت در جلسات مهم مخصوصا مواقعي که نياز به ارائه شخصيت با شکوه در نزد مخاطب دارد از اين انگشتر استفاده نمايد. ياقوت انواع مختلفي دارد از جمله سرخ و کبود و زرد و سفيد که بهترين آن سرخ بهرماني است.
 

   خواص سنگها,خواص سنگها از نظر اسلام,خاصیت سنگها

  زمرد
معدن زمرد در کشورهاي سودان، مغرب و مصر است. بعد از الماس، ارزنده ترين سنگ قيمتي زمرد است و از خواص عمده آن اين است که اگر کسي آن را بدست نمايد سحر در او اثر نمي کند و فقير نمي شود و از اين جهت براي بطلان سحر و جادو يکي از وسائل آن شمرده مي شود نيز زمرد چشم زخم و سحر و جادو را باطل و دفع مي کند و باعث نشاط انسان است.

 نگين زمرد
الف) سبب آساني كارهاست.

ب) زايل كننده فقر است.

ج) فقر را به توانگري مبدل مي كند.

 از امام رضا (عليه السلام) درباره نگيني كه از سنگ زمرد ساخته مي شود، پرسيدند؟

امام فرمود: اشكالي ندارد اما به هنگام طهارت گرفتن (استنجار) آن را از دست درآورند.

  شرف شمس
اين انگشتر يکي از معروفترين انگشترهاست که با داشتن طالبان زياد، در روز و ساعت مخصوص يعني 19 فروردين هر ساله تهيه مي گردد بدين نحو که در آن روز و ساعت معين طلسم مربوطه با آداب و تشريفات خاصي که بسياري مدعي آن هستند ولي هيچگونه رعايتي نمي کنند بر روي نگين زرد رنگ عموما و بعضا صفحه هاي زرد مانند کاغذ، ورقه برنجي، طلا و غيره حک مي گردد. اقوام مختلف بر تاثير آن در موارد وسعت رزق و مال و کسب و محبت و عقدالسان و رفع سردرد تاکيد دارد.

 اين طلسم که در ظاهر از ستاره و چند الف مد دار و نردباني شکل و... تشکيل گرديده داراي چنان اهميتي است که خاصيت آن بر اهل فن و خواص پوشيده نيست چراکه اين علائم در واقع اسم اعظم خداوند قادر حکيم است. کثرت طالبين اين انگشتر بدليل آنست که همه و همه در پي کشف رموزي از اسم اعظم باري تعالي هستند و بر اين اساس انگشتر شرف شمس شهرتي عالمگير پيدا کرده است، پس به طالبين آن توصيه مي گردد به هر قولي در اين خصوص اعتماد نکند.
 
حک اين طلسم رموزات خاصي دارد که بسياري از مدعيان از آن بي اطلاع هستند. امروزه اشخاصي که استفاده از اين انگشتر را موجب موفقيت در امورات زندگي خصوصا رونق کسب و کار خود مي دانند و اشخاصي که استفاده از آن را در درمان بيماري هاي صرع و سردردهاي ميگرني شديد موثر در مقام مي دانند از آن استفاده مي نمايند.

   

  خواص سنگها,خواص سنگها از نظر اسلام,خاصیت سنگها

  حديد
حديد صيني يا آهن چيني رنگي تقريبا مشکي و يا قهوه اي تيره نزديک به مشکي دارد و ذکر مخصوص بر روي و پشت دور نگين باعث قدرت و قوت اين انگشتر است از اين رو براي مسئولين مملکتي ونيز اشخاصي که گرفتاريهاي بسيار شديدي دارند استفاده از آن فقط در ايام گرفتاري تا رفع آن توصيه مي گردد.

در مناقب آمده است که يکي از انگشترهاي حضرت علي (ع) انگشتر حديد چيني بوده که براي قوتش دست مي کرده است.

حديدچيني هنگام رويايي با اهل شر، آن ها را خاموش و نيز دشمني هاي جن و انس را از بين مي برد.

آنچه در رابطه با اين انگشتر دانستنش ضروري است آنست که اين انگشتر را به نا اهل و غير مسلمان توصيه نکنيد.

 نگين حديد چيني:
الف ) جهت نيرومندي نيك است.

ب ) باعث دوري اجانين و شياطين مي شود.

ج ) از شر هر موجودي در امان مي دارد.

د ) اثر چشم بد را از بين مي برد.

ه- ) باعث آساني وضع حمل مي شود.

البته اين انگشتر به هيچ وجه به زنان باردار توصيه نمي شود چون براي جنين خطر دارد.

ژ ) براي اجابت حاجات دشوار نيك است.

ز ) باعث ايمني از ترس مي شود.

ح ) همراه داشتن آن به هنگام نماز مكروه است.
 
لاجورد
معدن لاجورد در بدخشان در کوهي معروف به کوه لاجورد است و آن داراي انواع مختلف تقريبا مشابه است. در نوعي از آن نقطه هاي زرد مي توان ديد که البته هرچه صافتر وخوشرنگتر باشد بهتر است. اين سنگ در اسهال و صفرا و براي اصحاب ماليخوليا و کساني که داراي بي خوابي هستند موثر است. همچنين معروف است که استعمال آن بر پلک چشم موجب رويش موي مژه چشم است.
 
يشم
يشم يا يشب سنگي است معدني است که هر کس آن را در نگين انگشتر با خود داشته باشد در چشم مردم شيرين و باوقار جلوه مي کند اين انگشتر به رنگهاي مختلف من جمله سفيد، سبز مغز پسته اي و سبز تيره در بازار موجود مي باشد. در قديم از آن کاسه ها و ظروف ديگر مي ساختند. انگشتر يشم در جهت تقويت معده خاصيت فيزيکي دارد. اين سنگ مانع از اصابت صاعقه است. همراه داشتن يشم بصورت نگين انگشتر، پيروزي فرد است از اين رو استفاده ورزشکاران،خوانندگان، هنرمندان از اين انگشتر توصيه مي شود.

 البته به شما عزيزان اطمينان کامل ميدهيم که از هر هزار عدد سنگ يشم موجود در بازار، ممکن است یک عدد نيز واقعي و اصيل يافت نشود!

 در نجف اشرف
درَ نجف از جمله سنگ هاي ارزنده ايست که نگاه کردن به آن معادل زيارت حضرت امير(ع) است و به سبب نگهداري و استفاده از آن، مکر و حيله شيطان مطرود مي گردد.
 
حضرت امام صادق(ع) مي فرمايد: دوست دارم براي هر مومن که پنج انگشتر در دست کند و شمرد يکي از آن ها را در نجف اشرف و کسي که آن را در دست کند خداوند مي نويسد به هر نگاهي براي او ثواب زيارتي و پاداش آن، پاداش پيغمبران و صالحين خواهد بود.

 حرز
حرز بمعني امان و پناه است.
 
اين انگشترهاي نقره حاوي حرزهاي ائمه معصومين و بصورت حرزهاي امام جواد(ع) و حرز پنج تن و حرز چهارده معصوم موجود است. بدين صورت که دعاهاي حرز مخصوص بر روي پوست آهو نوشته شده و داخل آن قرار داده مي شود. البته امروزه به دلايل مختلف منجمله کسب منفعت بيشتر و يا عدم امکان عمل قراردادن پوست آهو در اين انگشتر عموما حرز روي کاغذ نوشته شده داخل آن قرار داده مي شود، حال اينکه آيا اصلا اين حرزها قابل رويت وخواندن هستند يا خير؟!

 انگشتر در دست راست يا چپ:
از امام كاظم(ع) سؤال شد آيا انگشتر را بايد در دست راست كرد؟ فرمودند: هرطور كه مي خواهي، دست راست باشد يا چپ.
 
رسول خدا فرمود: يا علي! انگشتر در دست راست كن كه اين عمل فضيلتي است از سوي خداي -عزوجل- براي آفريدگان مقربش.
 
ابوالعلاء از امام صادق(ع) درباره انگشتر به دست راست كردن سؤال كرد و گفت: من ديده ام بني هاشم انگشترهاي خود را در دست راست مي نهند.

 حضرت فرمود: پدرم امام محمدباقر(ع) در دست چپ انگشتر مي گذاشت و او (پدرم) افضل بني هاشم و فقيه ترين آنها بود.

 امام حسن عسكري(ع) در سال دويست و شصت قمري خطاب به شيعيان فرمودند: تاكنون امر ما اين بود كه انگشترتان را به دست راست بگذاريد، اين در حالي بود كه ما (اهل بيت) در ميان شما حاضر بوديم ولي اكنون امر مي كنيم انگشتري را به دست چپ كنيد به جهت آنكه ما از ميان شما غائب مي شويم تا زماني كه پروردگار امر ما و امر شما را ظاهر كند همانا اين بهترين دليل براي شما در ولايت ما اهل بيت است. همان لحظه شيعيان در حضور امام انگشترهاي خود را از دست بيرون كرده و در دست چپ شان قرار دادند و حضرت به آنان فرمودند: اين قضيه را براي شيعيان ما نقل كنيد.

 رسول اكرم مي فرمايد: امتم را از دست كردن انگشتر در انگشت سبابه و وسط نهي مي كنم و در روايتي ديگر اين عمل (انگشتر در انگشت سبابه و وسط نمودن) را از افعال قوم لوط دانسته اند.

ربيعه الراي مي گويد: ديدم در دست علي بن حسين(ع) نگين عقيق است، به ايشان عرض كردم اين چه نگيني است؟ فرمودند: اين نگين عقيق رومي است، هركس انگشتر عقيق به دست كند حاجتهاي او برآورده مي شود.

امام صادق(ع) مدام مي فرمودند: هر كس انگشتري كه نگينش عقيق است انتخاب كند فقير نمي شود و كارهايش فقط به نيكو ترين وجه پايان مي يابد.

امام رضا(ع) فرمودند: انگشتر عقيق فقر را از ميان مي برد، و دست كردنش نفاق و دو رويي را محو مي كند.

امام رضا(ع) فرمودند: هركس با عقيق قرعه بياندازد، نصيب فراواني عائد او خواهد شد.

امام صادق(ع) فرمودند: عقيق محافظ در سفر است.

رسول خدا(ص) فرمودند: هركس از شما مادامي كه اين عقيق همراه او باشد غم و غصه اي به او نمي رسد.

امام صادق(ع) فرمودند:دو ركعت نماز به همراه نگين عقيق، معادل هزار ركعت نماز بدون عقيق است.

هر كس انگشتر فيرزوه دست كند، دست او نيازمند نخواهد شد.

  

  خواص سنگها,خواص سنگها از نظر اسلام,خاصیت سنگها

  فضيلت فيروزه از قول امام كاظم(ع):
 فيروزه سنگي است كه جبرئيل به رسول خدا(ص) هديه نموده است و رسول خدا آن را به اميرمومنان علي (ع) بخشيد.

 فيروزه درمان كسي است كه صاحب فرزند نمي شود.

امام صادق از رسول خدا چنين نقل فرمودند:

 خداوند سبحان مي فرمايد: هر آينه من خدا، حيا مي كنم از بنده اي كه دستش را به سوي من بالا آورده و در دستش انگشتري با نگين فيروزه است، نا اميد برگردانم.

 عبد خير مي گويد: حضرت علي(ع) چهار انگشترداشتند، كه به دست مي كردند:

- انگشتر ياقوت براي نجابت و بزرگي

- فيروزه براي پيروزي

-حديد چيني براي نيرومندي

- عقيق را نيز براي محافظت

 فردي را نزد حاكمي به سبب جرمي مي بردند حضرت صادق (عليه السلام) فرمود كه انگشتري عقيق به او برسانند، انگشتري به او رساندند و مكروهي به او نرسيد.
 
 شخصي را از برابر حضرت امام محمد باقر(ع) گذرانيدند تازيانه بسيار بر او زده بودند. حضرت فرمود: انگشتر عقيق او كجاست، اگر با او مي بود تازيانه نمي خورد.

 كسي نزد حضرت خاتم(ص) آمد و شكوه نمود كه دزد در راه اموال مرا ربود، حضرت فرمود: چرا انگشتر عقيق در دست نداشتي كه آن از هر بدي آدمي را نگاه مي دارد.

 در تفسير قمي جلد دوم از امام صادق(ع) روايت شده است: همه ملك سليمان را خداوند در انگشتر او قرار داده بود، هرگاه سليمان آن در دست مي گذاشت تمامي جن و انس و شياطين و همه پرندگان و وحوش به نزد وي حاضر گشته و از او اطاعت مي كردند. باد مأمور حمل تخت او بود و همه شياطين و انسانها و پرندگان و چهار پاياني كه تحت اوامرش بودند همگي آنها را جابه جا مي نمود.
 
سليمان به هنگام رفتن به بيت الخلا، انگشترش را در اختيار برخي از خدمتكارانش قرار مي داد. روزي شيطان آمد و خادم او را گول زد و انگشتر را از او ستاند و آن را در دست نهاد، نتيجه آن شد كه تمام شياطين و جن و انس و پرندگان و وحوش مسخر او گشتند و آن حضرت در جست و جوي انگشتر شد ولي آن را نيافت.
 
سرانجام شيطان ترسيد كه مردم متوجه حيله او شوند آن را به دريا انداخت. خداي -عزوجل- ماهي را مأمور به بلعيدن آن انگشتر نمود، بني اسرائيل چهل روز در جست و جوي حضرت سليمان بودند و از آن طرف سليمان در ساحل دريا به دنبال انگشتر بود و با گريه و زاري به سوي خداي تبارك و تعالي استغفار مي نمود و از اين اتفاق به جانب خدا توبه مي كرد. پس از چهل روز به صيادي رسيد كه ماهي صيد مي كرد، حضرت سليمان به او كمك نمود. آن صياد پس از صيد، يك ماهي به سليمان داد، او شكم ماهي را شكافت انگشتر خود را در آن ديد و انگشتر را به دست كرد و شياطين و جن و انس و پرندگان و وحوش در برابرش خضوع كردند و پادشاهي او به همان حالت اول بازگشت و حضرت، آن شيطان (كه انگشتر را ربوده بود) به همراه لشگري كه همراه او بودند به وسيله اسماء الهي حبس نمود و عده اي را در دل دريا و بعضي را در ميان سنگ و صخره ها زنداني نمود و آن شياطين تا روز قيامت زنداني و معذب هستند.
 
از قديم الايام به فوائد سنگها و جواهرات و نيز به خواص مغناطيسي و درماني آنها توجه داشته و در طب سنتي از آن بهره مي جستند.
 
گاهي شنيده مي شود فلاني با داشتن يك انگشتر، خير و بركات فراواني يافته و كارها مطابق ميل او پيش مي رود و ديگري انگشتري دارد ولي هيچ كاربردي برايش ندارد. اين به جهت آن است كه بايد در انتخاب نوع نگين دقت لازم به عمل آيد و نگيني انتخاب شود كه با طبع و مزاج شخص موافق باشد.
 
 منبع:javaheribina.com

منبع



:: موضوعات مرتبط: دانلود مذهبی و کتاب و نرم افزار، دعا و زیارات، تجاری، مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: عقیق, فیروزه, یشم, زبرجد, یاقوت, در, سنگها, خواص سنگها, روایات درباره سنگها, سنگ درمانی, انگشتر, زینت, دعا, قبولی, استجابت,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : سه شنبه 26 خرداد 1394
زمان : 18:39
بهار


بهار همیشه یاد آور تازگی و نشاط و سرزندگی است

بهار یادآور نشور و قبامت هم هست

هر ساله قیامت رو به چشم خودمون میبینیم

شاخه های خشکیده شکوفه میزنند و برگ و گل و میوه میدهند 

خدا رو کجا میخواهیم پیدا کنیم؟

نو بهار است در آن کوش که خوشدل باشی 

که بسی گل بدمد وآنگه و در گل باشی

بهارتون شاد و خرم و دلتون همیشه بهاری



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، دل نوشته و خودمانی، ،
:: برچسب‌ها: بهار, نوروز, قیامت, نشور, خدا,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : جمعه 4 ارديبهشت 1394
زمان : 16:17
حدیث


راوی میگوید:به امام صادق عرض کردم:

مردی هست که از شما روایات زیادی نقل میکند و میان مردم منتشر میکند وآن را در دل مردم و دل شیعیانتان استوار میکند و شاید عابدی از شیعیان شما باشد که در نقل روایت همانند اونباشد.کدامیک بهترند؟

امام صادق<علیه السلام> فرمود:

آنکه احادیث مارا روایت میکند و دل شیعیان مارا استوار مینماید از هزار عابد بهتر است

<م:کافی جلد ۱>

http://mojtaba3w.blogfa.com/cat-36.aspx



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: نقل روایات,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : دو شنبه 12 آبان 1393
زمان : 1:50


بس کن رباب نیمه ای از شب گذشته است
دیگر بخواب نیمه ای از شب گذشته است
کم خیره شو به نیزه ، علی را نشان نده
گهواره نیست دست خودت را تکان نده
با دست های بسته مزن چنگ بر رخت
با ناخن شکسته مزن چنگ بر رخت
بس کن رباب حرمله بیدار می شود
سهمت دوباره خنده انظار می شود
ترسم که نیزه دار کمی جابجا شود
از روی نیزه راس عزیزت رها شود
یک شب ندیده ایم که بی غم نیامده
دیدی هنوز زخم گلو هم نیامده
گرچه امید چشم ترت نا امید شد
بس کن رباب یک شبه مویت سپید شد
پیراهنی که تازه خریدی نشان مده
گهواره نیست دست خودت را تکان مده
با خنده خواب رفته تماشا نمی کند
مادر نگفته است و زبان وا نمی کند
بس کن رباب زخم گلو را نشان مده
قنداقه نیست دست خودت را تکان مده
دیگر زیادت این غم سنگین نمی رود
آب خوش از گلوی تو پائین نمی رود
بس کن ز گریه حال تو بهتر نمی شود
این گریه ها برای تو اصغر نمی شود

از بچه هیئنی ها



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، شعر و ادبیات، ،
:: برچسب‌ها: شعر در رثای علی اصغر 6 ماهه,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : یک شنبه 11 آبان 1393
زمان : 10:28
بیاین با خدا آشتی کنیم


ﺩﻟﺖ ﺭﺍ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﺎ ﮐﻦ ﻣﺼﻔﺎ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺑﻤﺎ ﺩﺭﺩ ﺩﻝ ﺍﻓﺸﺎ ﮐﻦ ﻣﺪﺍﻭﺍ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺍﮔﺮ ﮔﻢ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯼ ﺍﯼ ﺩﻝ ﮐﻠﯿﺪ ﺍﺳﺘﺠﺎﺑﺖ ﺭﺍ
ﺑﯿﺎ ﯾﮏ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﺎ ﻣﺎ ﺑﺎﺵ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺑﯿﻔﺸﺎﻥ ﻗﻄﺮﻩ ﺍﺷﮑﯽ ﮐﻪ ﻣﻦ ﻫﺴﺘﻢ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﺵ
ﺑﯿﺎﻭﺭ ﻗﻄﺮﻩ ﺍﯼ ﺍﺧﻼﺹ ﺩ ﺭﯾﺎ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺍﮔﺮ ﺩﺭﻫﺎ ﺑﺮﻭﯾﺖ ﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪ ﺩﻝ ﺑَﺮﻣَﮑﻦ ﺑﺎﺯ ﺁ
ﺩﺭِﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﺩﻕ ﺍﻟﺒﺎﺏ ﮐﻦ ﻭﺍﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺑﻪ ﻣﻦ ﮔﻮ ﺣﺎﺟﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﺁﻧﯽ
ﻃﻠﺐ ﮐﻦ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﻣﻬﯿﺎ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺑﯿﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻭﻗﻮﻉ ﻣﺮﮒ ﺭﻭﺷﻦ ﮐﻦ ﺣﺴﺎﺑﺖ ﺭﺍ
ﺑﯿﺎﻭﺭ ﻧﯿﮏ ﻭﺑﺪ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﻭ ﻣﻨﻬﺎ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﭼﻮ ﺧﻮﺭﺩﯼ ﺭﻭﺯﯼ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺷﮑﺮ ﻧﻌﻤﺖ ﮐﻦ
ﻏﻢ ﻓﺮﺩﺍ ﻣﺨﻮﺭ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻓﺮﺩﺍ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺑﻘﺮﺁﻥ ﺁﯾﻪ ﺭﺣﻤﺖ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﺍﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ
ﺑﺨﻮﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﺁﯾﻪ ﺭﺍ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻭﻣﻌﻨﺎ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﺍﮔﺮ ﻋﻤﺮﯼ ﮔﻨﻪ ﮐﺮﺩﯼ ﻣﺸﻮ ﻧﻮﻣﯿﺪ ﺍﺯ ﺭﺣﻤﺖ
ﺗﻮ ﻧﺎﻡ ﺗﻮﺑﻪ ﺭﺍ ﺑﻨﻮﯾﺲ ﺍﻣﻀﺎ ﮐﺮﺩﻧﺶ ﺑﺎ ﻣﻦ
ﮊﻭﻟﯿﺪﻩ ﻧﯿﺸﺎﺑﻮﺭﯼ



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، دل نوشته و خودمانی، شعر و ادبیات، ،
:: برچسب‌ها: ﺩﻟﺖ ﺭﺍ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﺎ ﮐﻦ,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : چهار شنبه 25 تير 1393
زمان : 2:21
اقرار به ولایت امام علی علیه السلام شرط قبولی طاعات


حضرت صادق (ع) فرمودند :

هرکه اقرار به ولایت امیرالمومنین (ع) نکند ، اعمال و عباداتش باطل شود ، مانند خاکستریکه در معرض باد تند قرار گیرد. 

تفسیر جامع جلد 3 صفحه 429

منبع



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: اقرار به ولایت امام علی علیه السلام شرط قبولی طاعات,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : چهار شنبه 18 تير 1393
زمان : 9:30
پستی دنیا نزد خدا


امام حسین علیه آلاف التحیة والثناء:
..... در پستی و حقارت دنیا در نزد خدا همین بس که سر بریده ی پیامبری چون یحیی بن زکریا علیهما السلام را به فردناپاک وزناکاری از مفسدان بنی اسرائیل هدیه کردند و بنی اسرائیل بین طلوع فجر و طلوع آفتاب هفتاد پیامبر را کشتند وبعد چنان آرام در دکانهای خود می نشستند و مشغول خرید و فروش می شدند که گویا هیچ جنایتی مرتکب نشده اند.
منبع:ص21 کتاب لهوف سید ابن طاووس علیه الرحمه ترجمه محمد اسکندری انتشارات دل آرام چاپ دهم 1391



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: پستی دنیا نزد خدا, امام حسین علیه السلام,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : یک شنبه 15 تير 1393
زمان : 16:42
گفتار امام علی علیه السلام با حارث همدانی


ترجمه امالي شيخ مفيد مجلس اول حديث سوم

اصبغ بن نباته گويد:
حارث همدانى با گروهى از شيعه كه من هم در ميان آنان بودم بر حضرت امير المؤمنين علىّ بن ابى طالب (ع) وارد شد. حارث افتان و خيزان حركت مى كرد (يا با تأ نّى راه مى رفت ) و با عصائى كه در دست داشت بر زمين مى كوفت و بيمار نيز بود، و وى را در نزد امير المؤمنين (ع) شخصيّتى بود و مقام و منزلتى داشت ، حضرت كه او را بدين حال ديد رو باو كرد و فرمود: حارث حالت چطور است ؟ عرض كرد: اى امير مؤمنان روزگار بر من چيره گشته و سلامتى را از من ربوده است ، و علاوه بر اين ، نزاعى كه اصحاب تو در خانه ات با يك ديگر دارند مرا بيشتر ناراحت ساخته و آتشى در درونم افروخته و مرا بيش از حدّ بى تاب و تحمّل كرده است . حضرت فرمود: نزاع آنها در چيست ؟ عرض كرد: در باره تو و در باره آن سه نفرى است كه قبل از تو بوده اند (ابو بكر و عمر و عثمان ) بعضى از آنان در باره تو بسيار غلوّ و زياده روى مى كنند، و برخى ميانه رو بوده و همراه شما هستند، و پاره اى در حال حيرت و ترديد باقى مانده و به شك و دو دلى در افتاده اند، نمى دانند كه در باره تو قدم پيش نهند (و صراحتاً از تو طرفدارى كنند) يا آنكه بايد قدم عقب گذارده و توقّف كنند (و كار ديگران را حمل بر صحّت نمايند).
حضرت فرمود: بس است اى برادر همدانى بدان كه بهترين شيعيان من آن دسته و فرقه اى هستند كه راه اعتدال و ميانه روى اختيار كرده اند، تا آنان كه راه غلوّ پيش گرفته به آنان بازگشت نموده ، و آن دسته عقب افتاده خود را به ايشان برسانند.
حارث گفت : پدرم و مادرم فدايت چه خوب است اين كدورتى را كه بر دلهاى ما نشسته بزدائى و ما را در اين مورد از بينش لازم برخوردار سازى . حضرت فرمود: بس كن ، تو مردى هستى كه حق بر تو مشتبه شده (و كارهاى چشمگير افرادى كه قبل از من آمده و گرمى بازارشان تو را دچار اضطراب و نوسان نموده است ). دين خدا به شخصيّت و موقعيّت افراد شناخته نمى شود، بلكه به علامت و نشانه حق شناخته مى گردد. حق را بشناس ، اهلش را خواهى شناخت . اى حارث ، حق بهترين گفتار است ، و كسى كه از آن فاش سخن گويد مجاهد در راه خداست ، و من به حق با تو سخن مى گويم ، به من گوش فرا ده ، و سپس آن را به بعضى از دوستان خودت كه رأ يى محكم و عقلى پسنديده دارند بازگو كن . آگاه باش كه من بنده خدا، و برادر رسول خدا، و نخستين كسى هستم كه او را تصديق نمودم ، من هنگامى او را تصديق نمودم كه آدم هنوز در بين روان و تن بود، و از اين گذشته من نخستين كسى هستم در ميان امّت شما كه از روى صدق و حقيقت او را تصديق كرده ام ، پس مائيم گروه پيشينيان ، و مائيم جماعت پسينيان (يعنى ما نخستين گروندگان به پيامبريم و نيز آخرين كسانى هستيم كه از وى جدا مى شويم ، يا اينكه ما نخستين كسانى هستيم كه به دين رونق بخشيديم و بدان عمل نموديم ، و آخرين كسانى هستيم كه دين بدست ما افتد و آن را انتشار خواهيم داد)، و ما خاصّان و خالصان رسول خدائيم اى حارث ، و من برادر همدم و وصىّ و ولىّ و راز دار و صاحب اسرار اويم . به من فهم كتاب ، و فصل خطاب (داورى به حق و سخن مشخص كننده حق از باطل ) و علم گذشته ها، و علم سلسله اسباب و مسبّبات قضا و قدر الهى داده شده است ، و هزار كليد از خزائن الهى به من سپرده شده كه هر كليد از آنها هزار در از مجهولات را مى گشايد، و هر درى به هزار در از عهد و پيمانها منتهى مى گردد. و از تمام اينها گذشته بعنوان تفضّل و بخشش به شب قدر تأ ييد و برگزيده گشتم و بدان مدد يافتم ، و اين مقام تا آن زمان كه شب و روز در گردش است براى من و آن عدّه از فرزندانم كه حافظ و امين اسرار الهى هستند باقى است تا اينكه خدا وارث زمين و موجودات روى آن گردد (و حكومت و قدرت ظاهرى از آن خدا و اولياء او گردد). حارثا! تو را بشارت مى دهم كه در هنگام مرگ و عبور از پل دوزخ و كنار حوض كوثر و در وقت مقاسمه مرا بازخواهى شناخت . حارث گفت : مولايم مقاسمه كدام است ؟ فرمود: قسمت نمودن آتش دوزخ است كه آن را بطور صحيح تقسيم مى كنم ، مى گويم : آتش ! اين مرد دوست و پيرو من است او را واگذار، و اين مرد دشمن من است او را بگير.
اصبغ گويد: سپس امير المؤمنين (ع) دست حارث را گرفت و فرمود:
حارث ! روزى من از آزار و حسد قريش و منافقين بخودم به رسول خدا شكوه كردم ، رسول خدا (ص) دستم را در دست خود گرفت چنانچه من دست تو را گرفته ام و فرمود: چون روز قيامت شود من دست به ريسمان و دستاويز عصمت پروردگار صاحب عرش زنم ، و تو اى على دست به دامان من خواهى زد، و اولاد تو دست به دامان تو مى زنند، و شيعيان شما دست به دامان شما مى زنند، اكنون بگو ببينم در آن حال فكر مى كنى كه خدا با پيغمبرش چه خواهد كرد؟ و پيامبرش با وصىّ خود چه مى كند؟
حارثا! آنچه گفتم بپذير كه اندكى است از بسيار (و نمونه اى است از خروار)، آرى تو با كسى محشورى كه دوستش مى دارى ، و براى توست تمام اعمالى كه خود كسب كرده اى - و اين مطلب را سه بار تكرار فرمود-.
در اين هنگام حارث از جاى خود برخاست و در حالى كه عباى خود را بروى زمين مى كشيد مى گفت : از اين پس ديگر باك ندارم كه مرگ بسوى من آيد يا من به سوى مرگ بروم . جميل بن صالح كه از راويان اين حديث است گويد: سيّد اسماعيل حميرى (شاعر اهل بيت ) مضمون اين خبر را براى من چنين به شعر در آورد:
گفتار على (ع) به حارث همدانى بسى شگفت انگيز است ، و حارث چه شگفتيها از آن گفتار بر گرفته و با خود بهمراه برد.
اى حارث همدانى هر كس چه مؤمن و چه منافق پيش از مرگ مرا در مقابل و روبرو خواهد ديد. او مرا با ديدگان خود مى بيند، و من او را با تمام صفات و نام و نشان و كردار و عملش مى شناسم .
و تو اى حارث در كنار پل دوزخ مرا خواهى ديد و خواهى شناخت ، بنا بر اين از لغزش و افتادن از روى پل در ميان دوزخ بيم مدار.
من در آن حال كه تو در نهايت تشنگى و فرط عطش هستى از آبهاى سرد و خوشگوار سيرابت مى كنم كه از فرط شيرينى پندارى كه عسل است .
در هنگامى كه در مقام عرض و حساب تو را متوقّف سازند، به آتش گويم : او را رها كن و به اين مرد نزديك نشو. او را رها كن و ابداً گرد ساحت او مگرد و به وى نزديك نشو، كه او به ريسمانى چنگ زده كه به ريسمان ولايت وصىّ رسول خدا متّصل است .

منبع



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: گفتار امام علی علیه السلام با حارث همدانی,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
زمان : 15:51


زیانهای جسمی شراب از نظر علم پزشکی

1.اثر شراب در مغز : الکل ( شراب ) در اثر تاثیر در سلولهای مغز آنرا از کار می اندازد و چه بسا در اثر پاره شدن رگهای نازک خونی و یا لخته شدن خونها در مغز و جلوگیری نمودن از جریان عادی خون ، سکته ( ناقص یا کامل ) ایجاد می گردد و گاهی هم موجب تشنج و صرع و ورم مغز و فشار خون در سر گردیده و تولید فلج در اعضای بدن می نماید.

 

2.اثر شراب در اعصاب : الکل ( شراب ) موجب تولید امراض مختلفی از قبیل بیماری رعشه ( لرزش دست و پا ) در دستها و پاها و توانائی نداشتن بر کنترل اعضاء و مور مور شدن بدن و ضعف حواس ظاهره و باطنه و دچار شدن به بیخوابی مفرط و دیدن خوابهای پریشان می گردد.

3.اثر شراب در معده : الکل ( شراب ) مخاط زبان و حس ذائقه را ضایع و بزاق دهان را کم و ترشح آنرا از نظم می اندازد و نیز مخاط معده را تحریک و ترشی آنرا کم می کند و با انعقاد عامل هضم که پیپسین نام دارد چه بسا موجبات استفراغ را که توام با مایعی به نام بلغم که اغلب با لخته های خون همراه است ، فراهم میسازد و امراض مختلف معده و روده و گشادگی زیاده از حد معده ، تورم و خراشیدگی روده ها و التهاب جهاز هاضمه ، اسهال های سخت و یبوست شدید در اثر لطمه دیدن روده بزرگ ، شخص شرابخوار را تهدید می کند.

4.اثر شراب در کبد : الکل ( شراب ) جگر را ناتوان و متورم میسازد و در اثر ضعف و خرابی کبد و صلابت آن با احساس درد و ناراحتی در طرف شکم آغاز میگردد و چه بسا ممکن است مرض مخصوصی به نام زردی در کلیه اعضای شرابخوار ، حتی در چشمش هویدا میشود.

5.اثر شراب در گردش خون : الکل ( شراب ) چون قابل مصرف برای کارگاه تن نیست به محض ورود به معده وارد خون گردیده گلبولهای سفید خون را از بین برده و در اثر فشارهای کم تولید سکته می نماید.

6.اثر شراب در دستگاه تنفسی : از مهمترین عوارض الکل ( شراب ) در دستگاه تنفس بیماری خانمانسوز سل و تنگی نفس است زیرا که الکل همراه خون وارد ریه ها شده ، مخاط ریه را تحریک کرده آنرا متورم میسازد و این تحریک ، کلسیم بدن را از بین برده و عمل ریه را مختل و منجر به مرض سل خواهد گردید.

7.اثر شراب در کلیه ها : طبق آمار موجوده ، صدی نود امراض کلیه در اثر این ماده شوم است زیرا مشروبات الکی در هنگام دفع ، مجاری ادرار را تحریک و تولید عوارض بسیار ناراحت کننده ای از قبیل بیماری سلسلة البول و غیره می نماید.

8.اثر شراب در قلب : الکل ( شراب ) چون در خون اثر می بخشد کم کم آنرا فاسد کرده ، عمل تغذیه اعضاء مختل می گردد و مقدار زیادی پیه و چربی اطراف قلب را گرفته آنرا سنگین می نماید و حجمش را زیاد می گرداند در نتیجه ، حرکات قلب ضعیف میشود و لذا نبض معتادین به شراب غالبا آهسته یا غیر منظم است. 

9.اثر شراب در قوه عاقله ( فکر و تفکر ) : مشروبات الکلی اولین عامل جنون است ، آمار دقیق تیمارستانها نشان می دهد که اغلب دیوانگان کسانی هستند که سالهای دراز عمر خود را با میخواری به سر برده اند. در کتاب بلاهای اجتماعی نقل از مجله تندرست می نویسد : در فرانسه به موجب تحقیقات اطباء دویست هزار نفر دیوانه مشروبات الکلی وجود دارد و نیز می نویسد هشتاد درصد دیوانگان و چهل درصد از بیماران آمیزشی در نتیجه استعمال شراب بوده است . و در انگلستان در اثر تحقیقات دانشمندان به ثبت رسیده که تقریبا نود درصد دیوانگان ، دیوانه مشروبات الکلی می باشند.

10.اثر شراب در نسل : در کتاب مزبور می نویسد : الکل در سلولهای نطفه اثر نامطلوبی نیز می گذارد چنانچه یکی از اطباء آلمان ثابت نموده که تاثیر سوء الکل ( شراب ) تا سه نسل به طور حتم باقی است به شرطی که این سه نسل الکلی نباشند.

نسل الکلی ( شرابخوار ) همواره رو به نقص بوده و بالاخره به کلی منقطع می گردد دکتر نالین آمریکائی می گوید از یک مرد سالم ممکن است یازده طفل به وجود بیاید در حالی که از مرد معتاد به شراب از یک تا سه طفل ( سالم ) به وجود نمی آید تازه این فرزندان هم در معرض بیماریهای مختلفی از قبیل سکته ، صرع ، عصبانیت ، جنون ، عدم رشد قوای عاقله و کم خونی و غیره بوده دائما دچار تشنجات سایر امراض روحی و ناراحت کننده می شوند.

برای اطلاع بیشتر از زیانهای جسمی و روحی و اخلاقی و اجتماعی شراب به مجموعه انتشارات انجمن تبلیغات اسلامی ، شیطان بطری ، مراجعه شود.

گناهان کبیره جلد 1 صفحه 225 الی 227

منبع

 



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مباحث دینی و مذهبی، دل نوشته و خودمانی، ،
:: برچسب‌ها: شراب از نظر علمی,
نویسنده : علی ربّانی
تاریخ : سه شنبه 26 فروردين 1393
زمان : 15:50

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.